Initial, industria sexului era orientatata spre o clientela masculina, reflectind conceptiile epocilor trecute ce vedeau femeia indeplinind un rol secundar in societate. Pentru barbati erau gindite revistele pornografice, pline de fotografii ale unor creaturi feminine cu forme apetisante si pozitii obraznice. Pentru ei erau concepute distractiile numite “peep shows” unde clientii se puteau uita la fotografii cu continut pornografic explicit, printr-o lentila care marea imaginile. Tot barbatilor le erau destinate cluburile ascunse pe stradute dosnice, unde acestia puteau urmari filme pornografice,  sau dansatoare la bara. Ce ar fi cautat femeile intr-un asemenea mediu? Nimeni nu se gindea sa le intrebe si pe ele ce si-ar dori.

Lucrurile au mers asa pina la revolutia sexuala din anii 1960, cind generatia tinerilor a inlaturat multe tabuuri, inclusiv pe cele sexuale. In 1962, se deschidea primul magazin erotic, in ceea ce era, pe atunci, Germania de Vest. Evident, acest tip de afaceri a fost si este supus unor reglementari speciale, care difera , in functie de tara. Oricum, una din regulile de baza interzice afisarea, in vitrina magazinului, a unor produse de baza, gen vibratoare. Majoritatea magazinelor au vitrinele decorate cu lenjerie intima in culori indraznete, de exemplu rosu, sau  nuante rafinate, precum bleumarin, la care se adauga afisaje care avertizeaza asupra tipului de magazin.

Romania s-a alaturat si ea trendului din industria sexului, cam tirziu, prin anii ‘90, cind s-au deschis primele magazine erotice, in care intrau la inceput doar cei curajosi sau cei dornici sa se amuze de disponibilitatea unor produse destinate sexului, pe plaiurile mioritice.

Indiferent insa de momentul in care industria sexului a cunoscut fenomenul liberalizarii, unu lucru era clar. Nu mai era vorba de servicii sau produse destinate sexului masculin, in exclusivitate. Femeile au devenit un segment tinta important pentru producatorii din domeniu, astfel ca un studiu publicat in 2009 de “The Journal of Sexual Medicine”, scotea in evidenta ca 53% din femeile americane, cu virste cuprinse intre 18 si 60 de ani, au folosit un vibrator, cel putin o data in viata lor.

A devenit clar ca oamenii au inceput sa fie preocupati de calitatea actului sexual, intelegind nenumaratele beneficii aduse de o viata intima implinita. Mai mult, s-a largit segmentul de consumatori care apeleaza la produsele oferite de un sex shop. Persoane de diferite orientari sexuale, sau cupluri, au la indemina jucarii erotice cu functionalitati adaptate nevoilor lor.

Adevarata revolutie s-a produs in momentul in care magazinele erotice au inteles ca nu vindeau produse, ci experiente sexuale, adaptate nevoilor unor categorii largi de consumatori. A inceput sa conteze  ambianta unui act sexual reusit, iar aici o importanta decisiva au avut-o asa numitele accesorii, gen lenjerie erotica sau uleiurile pentru masaj, ori stimulentele bazate pe feromoni. Intr-un cuvint, toate produsele care ridicau actul sexual la rang de arta.

Iar daca mai exista inca oameni care inca se simt tentati sa scuipe in sin, cind trec pe linga un magazin erotic, jena de a face cumparaturi dintr-un asemenea loc e de domeniul trecutului, datorita evolutiilor in comertul digital. A devenit un lucru comun sa vizitezi un sex shop online in comfortul caminului tau si sa alegi, fara graba, jucaria care iti va oferi momente de pasiune fierbinte, alaturi de persoana iubita. Ce mai astepti? Implinirea ta erotica e la un click distanta!